Organizator


Centrul Gifted Education

Primul Centru dedicat exclusiv copiilor supradotati din Romania. Asociatie Non-Profit. Membru ECHA-European Council for High Ability si WCGTC- World Council for Gifted and Talented Children. Partner Universitatea Bucuresti – Facultatea de Stiintele Educatiei si Psihologie. International, sustinuti de Simon Fraser University – Faculty of Education, si University of Connecticut- Neag School of Education. Audit international: Proiectul este auditat şi recomandat de doua Universitati Internationale, CEU Business School si Johns Hopkins Carey School of Business.

  • Centrul Gifted Education este o asociaţie non-profit cu misiunea de a descoperi şi de a dezvolta potenţialul copiiilor cu abilităţi înalte (supradotaţi), printr-o educaţie de excelență care să utilizeze şi să dezvolte cea mai bună curriculă validată la nivel internaţional pentru descoperirea şi dezvoltarea abilităţilor naturale şi a potenţialului copiiilor. În acest fel, creăm un model de bune practici în educaţie, reţele de profesori talentaţi şi reţele de mentorat, formate din experţi şi profesionişti în educaţie.
  • Ce proiecte de viitor? Proiectul nostru de viitor este constructia Scolii Verde “Zero energy”, o scoala bazata pe tehnologii verzi, dedicata copiilor cu inteligenta inalta, care sa reprezinte cea mai moderna institutie de educatie, inovativa ca design, independenta energetic, un best practice al unei constructii cat si al unui mediu educational unic de hranire si de incurajare a supradotarii umane si inteligentelor multiple. Incepand cu Aprilie 2015 copiii se pot inscrie la scoala Britanica Internationala primara, cu program normal, dedicata in exclusivitate copiilor supradotati, unica in Romania si in regiune, Leonardo Gifted School
  • Recomandari: Proiectul este recomandat international, sprijinit de legislatia nationala (Legea 17/2007, Legea 1/2011 sectiunea 14), sustinut de un numar reprezentativ de Ambasadori profesionisti si Ambasadori prin Excelenta, sprijinit de comunitatile si expertii de profil din Germania, SUA, UE
  • Parteneri: Suntem Parteneri ai Universitatii Babes-Bolyai si ai Universitatii Bucuresti, Facultatea de Stiintele Educatiei si Psihologie. Suntem membri ECHA-European Council for High Ability, si WCGTC- World Council for Gifted and Talented Children. International, suntem sustinuti de Simon Fraser University – Faculty of Education, si University of Connecticut- Neag School of Education.
  • Audit: Proiectul este auditat şi recomandat de două Universităţi Internaţionale, CEU Business School şi Johns Hopkins Carey School of Business.
  • De ce ii sustinem pe ei? Copiii cu abilitati inalte au nevoi speciale si un risc social inalt (97% dintre copiii supradotati se rateaza conform normelor sociale, potrivit unei cercetari in UK in 2010, ceea ce face din acest lucru un tabu, in domeniul educatiei: an de an are loc o uriasa risipa umana), fapt confirmat de o intreaga literatura de specialitate. Copiii cu abilitati inalte au nevoie de un program special de educatie diferentiata, conform legii 17/2007 si tuturor recomandatilor internationale, care sa-i ajute sa isi descopere abilitatile si inteligentele multiple si sa le dezvolte pentru toata viata. Scoala de Excelenta este locul unde se face educatie la nivelul abilitatilor inalte ale copiilor. Pentru un copil, este o sansa unica de a se dezvolta intr-un mediu de hranire care urmareste dezvoltarea armonioasa pe toate planurile
  • Cati sunt supradotati? 2% dintre oameni la nivel mondial sunt supradotati. In Romania este foarte posibil sa fie dublu, 4%. Iar in randul copiilor de 6-12 ani, procentul de supradotati este posibil sa fie de 10%-20%. Centrul Gifted Education, a testat aceasta ipoteza iar in luna mai 2010 au fost selectionati aproximativ 1000 de copii cu varste intre 9-13 ani, dintre care au fost testati 835. Testarea, realizata la standarde mondiale, a reflectat un rezultat impresionant: 338 de copii au fost identificati cu inteligenta superioara, clasandu-se in primii 5% dintre copiii de varsta lor. Acest lucru ne demonstreaza nevoia acuta pentru educatie diferentiata. Din acest motiv am creat programul de formare pentru acesti copii.
  • O prezentare in Engleza a activitatilor noastreClick aici – dedicata companiilor interesate sa se implice in actiuni de responsabilitate sociala, le recomandam sustinerea copiilor supradotati, ca prețioase resurse de capital uman – o populație ce reprezintă viitorii lideri, inovatori si creatori de cultura, arta si tehnologie.

Prin ce este Scoala de Excelenta diferita de orice scoala?

  • In primul rand pentru ca genereaza 100% satisfactie in randul copiilor supradotati. Citeste comunicatul de presa: Centrul Gifted Education obtine in 2014 100% grad de satisfactie in randul copiilor supradotati: Comunicat de presa privind Raport asupra gradului de satisfactie a beneficiarilor Programului Gifted Education
  • Peste 23 de diferentiatori
  • Peste 900 de ore de expertiza in educatia copiilor supradotati
  • Un program dedicat exclusiv copiilor cu abilitati inalte
  • Selectie la nivel international (Teste: WISC IV, SON-R, |Raven, NPQ
  • Un Mediu de hranire extrem de bogat din toate punctele de vedere: formare, oportunitati, feedback de calitate, testari internationale periodice, evaluarea copiilor, livrarea rezultatelor catre parinti, consiliere educationala cu psihologul, coaching si dezvoltarea parintilor, a profesorilor si a copiilor in pasi paraleli simultani
  • Curricula imbogatita = Enriched curricula
  • Core Essence in Gifted Education = The “Nature and Nurture” principle
  • Toolkit for Curricula Differentiation (Simon Fraser University)
  • Accelerare, Tutoring, Mentoring, Grouping (Gruparea pe abilitati si stiluri de invatare)
  • Formam Lideri Autonomi in Invatare
  • Educatia diferentiata
  • Best practice in dezvoltarea abilitatilor inalte ale copiilor
  • Calitatea inalta a profesorilor si specialistilor formati in Gifted Education
  • Atitudinea profesorilor (“Romance with the subject”)
  •   Intalnirile autentice cu mentori (“Seria Dialoguri cu Mentori”)
  • Formarea de abilitati pentru toata viata
  • Adaptarea curriculei la nevoile si stilul de invatare al copilului
  • Concentrarea pe educatia prin consecinte si dezvoltarea comportamentelor pozitive prin incurajarea abilitatilor naturale si feedback pe comportamente
  • Clasele mici. Nu se dau note. Nu se dau teme.
  • Educatia prin Joc. Jocurile inteligente, exercitiile, invatarea prin feedback, interactivitatea, actualizarea continua a continutului cursului la realitatile curente, 90% HANDS ON (invatare practica) si 10% predare, formarea capacitatilor de judecata proprie, “fiecare intrebare este buna”, eliminarea judecatilor, negocierea directa a lectiei cu copiii, etc
  • Urmarim un scop final: integrarea sociala, umana si profesionala a viitorului adult
  • Educatie armonioasa a mintii, trupului si sufletului
  • Dorinta noastra este sa formam personalitati armonioase AUTONOME, capabile sa ia decizii oportune in viata, pentru a putea sa avem in viitor individualitati frumoase, complete, integrate si fericite, cu success atat personal cat si in societate
  • Utilizarea celor mai bune practici de invatare de la nivel mondial in domeniul educatiei abilitatilor inalte si concentrarea pe stimularea interesului pentru invatare.

 Testimoniale

“Sunt foarte multumita de evolutia copilului meu!” “Multumesc Scoala de Excelenta!”

Ce spun parintii despre Scoala de Excelenta

“Cel mai important lucru pe care cred ca le-a invatat Stefan la centru este cum sa analizeze o situatie si sa ia o decizie. Copilul meu intra mai usor in contact cu ceilalti copii.”

“Horia a avut o evolutie semnificativa. A invatat in mod deosebit toleranta si acceptarea celuilalt. Dezvoltarea limbajului este una dintre cele mai importante abilitati dezvoltate.”

“Eu am invatat sa-mi ascult mai bine copilul, comunicarea dinspre copil si spre copil functioneaza mult mai bine si este mult mai responsabil. Abilitatea care cred ca s-a dezvoltat cel mai mult la Tudor este lucrul in echipa cu ceilalti; nu stiu cum sa exprim mai bine dar are o maturitate pe care nu o vad la alti colegi de-ai lui care nu au urmat cursurile de la centru. Traineri foarte bine pregatiti si atenti la nevoile copiilor.”

“Alexandra a invatat aici managementul emotiilor; invatarea si gandirea rapida; exprimarea propriilor pareri, dar si a nevoilor personale; dezvoltarea capacitatii de a interactiona si comunica cu persoane necunoscute. Ne-a impresionat modul de abordare a copiilor de catre traineri: apropierea, caldura, sinceritatea, emotia degajata si implicarea in viata copiilor.”

“Maria a avut o evolutie pozitiva: este mai CALMA, mai TOLERANTA, mai INTELEGATOARE. Si-a imbunatatit MULT si comportatmentul in colectivitate. Am remarcat in mod cu totul deosebit atmosfera de prietenie si dragoste fata de copii.

“Am invatat cum poate arata o pasiune la Sofia. Este pt prima oara cand o vad ca renunta voluntar la distractie ca sa vina la voi. Si-a dezvoltat mult creativitata. A invatat respectul pentru alti oameni si a nu ii jigni (desi nu aplica acest lucru si cu fratele ei :-))”

“Am observat ca Ioana din joaca poate sa invete multe. Ca se poate citi rapid si viteza poate creste pe masura ce exersezi continuu. O abilitate importanta este ca Ioana a invat ca trebuie sa gandeasca cu capul ei. Ioana si-a dezvoltat abilitatile cognitive si are o independenta accentuata. Si-a dezvoltat capacitatea de rezolvare a problemelor, abilitatea de persuadare, negociere si rezolvare a conflictelor in sensul de a incerca sa nu refuleze nimic ci sa manifeste aceste conflicte pentru a vedea cum se rezolva. Capacitate de observatie (critica, din afara), spiritul de echipa, indemanare si coordonare mai buna. S-au imbunatatit multe, dar faptul ca am urmat si eu acelasi traseu, si am fost tot timpul langa ea ma impiedica sa-mi dau seama ce abilitati a mai dezvoltat.”

“Matei are o evolutie pozitiva, in ascensiune. Suntem foarte multumiti de program.e un copil Viu Cele mai importante abilitati formate? Sa descopere si sa se redescopere, creativitatea.”

“Bogdan a avut o evolutie surprinzatoare atat prin deschiderea fata de ceilalti cat si pe plan personal. A crescut increderea in fortele proprii si in capacitatea lui de a-si rezolva singur problemele. Apartenenta la un grup este foarte importanta. A invatat ca respectul il castigi respectand pe cei din jur.”

“Stef este un copil mai inteligent comparativ cu altii. Am descoperit ca arata foarte multa bunatate. Am remarcat ca acum comunica mult mai bine.”

“La centru Denisa poate sa fie calma, sa se tempereze, timpul sa nu i se mai para o problema. In primul rand am aflat ca poate fi mult mai comunicativa, mult mai sociabila, mult mai responsabila, dar se manifesta mult mai bine la centru decat in afara lui. In afara are tot felul de probleme (frici, motive de ingrijorare) de care pare sa uite la centru. Cele mai importante lucruri pe care le-a invatat sunt pretuirea prieteniei si placerea de a ajuta pe celalat, dar, din pacate in viata ei de zi cu zi nu le prea aplica. Si-a dezvoltat capacitatea de a comunica, activitatile creative au avut si ele un efect pozitiv asupra Denisei, si-a imbunatatit abilitatile practice” “Alexandru este foarte incantat de cursurile pe care le-a frecventat. Isi doreste sa contiune si anul viitor. Am observat o evolutie pozitiva in dezoltarea lui, priveste lumea cu alti ochi si este mult mai pozitiv in ceea ce face.”

“A invatat sa aiba mai multa incredere in fortele proprii si si-a imbunatatit autocontrolul, si-a facut prieteni…”

“Fiind un copil cu o larga deschidere spre experiente noi, Octavian a apreciat calitatea cursurilor la care a participat. A acumulat noi cunostinte, si-a imbogatit orizontul de cunoastere si si-a insusit o noua perspectiva privind problemele abordate. A fost incantat de faptul ca si-a facut prieteni printre copiii pe care i-a cunoscut in cadrul acestei scoli si desigur ar vrea sa continue cursurile impreuna daca este posibil.”

“Sunt foarte multumita de evolutia lui Theodor, a capatat mai multa incredere in el, este mai dezinvolt si asimileaza mult mai repede informatiile. Theodor doreste sa mearga mai departe in anul 2.”

“Multumesc Scoala de Excelenta. Sunt foarte multumita de dezvoltarea personalitatii copilului meu datorita activitatilor desfasurate pe parcursul anului in cadrul centrului.”

“Increderea de sine a copilului a crescut foarte mult, poate chiar prea mult, interesul pentru anumite subiecte i-a fost starnit, interactiunea cu copii si cu cadrele impicate a fost foarte naturala si mult diferita de cea de la scoala.”

Rezultate?

Educaţia este sculptură în creier! Noi ce alegem să sculptăm?

Cine e echipa

O minunata echipa plina de pasiune pentru copii si cu o inima mare. Suntem plini de inspiratie, creativitate si daruire
team member

Monica Gheorghiu


Project Manager, MBA. Femeia Anului 2012 pentru Apararea si Promovarea Drepturilor Copilului
Sunt consultant de management, freelanceer si antreprenor social. Am terminat un MBA ca bursier Soros in 2004, la CEU Business School si un Exchange Progam in SUA la Weatherhead School of ...
team member

Ramona Paduraru


Master Trainer, Trainer Outdoor
Centrul Gifted Education este locul unde ma regasesc intru totul: pot,cred si fac! Sustinerea copiilor, a colegilor, ma incurajeaza sa ma autodepasesc. In momentul in care spun:...
team member

Monica Dobre


Psiholog; Consilier Psiholog sub supervizare in cadrul Societatii de Psihoterapie Experientiala Româna (Institutul SPER). Specializare in – Evaluarea si Consilierea Experientiala, individuala si de grup a adultului, copilului, cuplului si familiei
Dincolo de imagine, la Centrul Gifted Education am intalnit oameni care imbina proiectele cu pasiunea, buna – credinta, scopul fiind copiii, potentialul lor, parintii si dezvoltarea umana. Este...
team member

Patricia Stan


Psiholog clinician sub supervizare atestat COPSI. In formare in Psihodrama Clasica in cadrul Asociatiei Romane de Psihodrama Clasica; Master in Psihodiagnoza, Psihoterapie Experientiala Unificatoare (PEU) si Dezvoltare Personala, Universitatea Bucuresti; Master 1 in Psihopatologie si Psihologie Clinica, Institutul de Psihologie, Universitatea Lumiere Lyon 2, Franta; Licentiata in Psihologie, Universitatea Bucuresti.
La Centrul Gifted Education am gasit un mediu in care m-am regasit ca om in primul rand, cu valorile si principiile de viata in care cred, cat si ca profesionist. In calitate de psiholog m-au...

 

Be Sociable, Share!